Ładowanie...
Brak zapisanych urządzeń
Automatycznie zapiszemy wyszukane urządzenia, a Ty oszczędzasz czas i otrzymasz dopasowane promocje.
Brak zapisanych urządzeń
Automatycznie zapiszemy wyszukane urządzenia, a Ty oszczędzasz czas i otrzymasz dopasowane promocje.
Strefa pomocy
Jak dobrać baterię do roweru elektrycznego?
Przy zakupie odpowiedniej baterii do EBIKE czyli roweru elektrycznego należy sugerować się następującymi danymi:
Napięcia - 24V 36V 48V 72V - Dobieramy napięcie dokładnie takie jakie jest na starej baterii lub deklarowane na silniku.
Rodzaj obudowy - musi ona być ona odpowiednia pod względem wymiarów oraz kształtu, żeby pasowała w miejsce używanej wcześniej baterii.
Wejście w rowerze czyli rodzaj gniazda.
Moc silnika - Musimy pamiętać o tym, że im mocniejszy silnik tym lepsze przyspieszenie, większe wsparcie podczas podjazdów, a co za tym idzie, szybsze rozładowywanie baterii. Wszystkie standardowe modele baterii pracują z silnikami elektrycznymi o maksymalnej mocy 250W.
Zachęcamy również do zapoznania się z artykułem "jak dobrać baterię do roweru elektrycznego" .
Czy w rowerze elektrycznym można zastosować akumulatory żelowe?
Baterie do starszych rowerów elektrycznych, jedne z pierwszych na rynku mogą występować w odmianach Ni-MH (niklowo-metalowo-wodorkowe) lub AGM (zwykłe akumulatory) - obecnie żadne z baterii w ofercie nie są z nimi kompatybilne
Ile wytrzymuje bateria w rowerze elektrycznym?
Standardowa bateria Green Cell jest w stanie wytrzymać około 500 pełnych cykli – czyli pełnego rozładowania i naładowania. Jeśli przyjmiemy jeden cykl na tydzień i następujące z czasem naturalne zużycie ogniw, to żywotność baterii przy oszczędnej jeździe może wynosić nawet 10 lat.
Zachęcamy również do zapoznania się z artykułem "Jak długo trzyma bateria do e-bike’a".
Wymiana baterii w rowerze elektrycznym?
Sam proces wymiany baterii w rowerze elektrycznym może wydawać się skomplikowany, jednak w rzeczywistości montaż nowej baterii można łatwo wykonać samodzielnie. Każda bateria Green Cell wyposażone jest w szynę montażową, dzięki której łatwo można łatwo przymocować baterię do roweru. Akumulatory posiadają również 4-pinowe złącza wyjściowe - aby poprawnie podłączyć baterię, wystarczy połączyć dwa piny dodatnie (+) oraz ujemne (-). Dokładne instrukcje znajdują się również w każdym egzemplarzu - dzięki temu możesz mieć pewność, że bez problemu zamontujesz akumulator.
Designed and Assembled in Poland
Designed and Assembled in Poland
Designed and Assembled in Poland
Designed and Assembled in Poland
Designed and Assembled in Poland
Designed and Assembled in Poland
Standardowa litowo – jonowa bateria do roweru elektrycznego może przepracować do 1000 pełnych cykli ładowania i rozładowywania (od około 0% do 100%). Jeżeli nasz rower ma zasięg około 30 km, a do pracy codziennie pokonujemy dystans 5 km w obie strony oznacza to, że naszą baterię musimy ładować raz w tygodniu. Przy takiej oszczędnej jeździe żywotność baterii może osiągnąć nawet 10 lat!
Zasada jest bardzo prosta 1 kWh/100 km tyle wynosi „spalanie” roweru elektrycznego. Znając tą zależność z łatwością możemy przeliczyć zasięg naszej naszego roweru, przykładowo bateria o pojemności 250 Wh (0,25 kWh) pozwoli na przejechanie około 25 km – wartość ta może ulec zmianie jeśli dołożymy więcej „mocy” z naszych mięśni. Średnio zasięg waha się od około 25 do 80 km, jednak najwydajniejsze modele są w stanie wspomagać nas na dystansie nawet 150 km!
Zdecydowanie za najlepsze źródło zasilania dla roweru elektrycznego uchodzą baterie litowo-jonowe (Li-on), dlaczego? W przeciwieństwie do np. akumulatorów żelowych (AGM) są odporne na wstrząsy, a wbudowany system BMS (Battery Managment System) skutecznie monitoruje i dobiera parametry ładowania i rozładowywania baterii aby zapewnić jej jak najdłuższą żywotność i zabezpieczyć ją przed uszkodzeniem. Wygrywają również z bateriami litowo-polimerowymi (Li-Po) ze względu na ich niższą żywotność i wysoką cenę. Także baterie niklowo-kadmowe (Ni-CD) oraz niklowo-metalowo-wodorkowe (Ni-MH) są gorszym wyborem głównie przez niższą gęstość energii, większą wagę, niższą żywotność oraz zmienne napięcie w przypadku ogniw Ni-MH.
Wyróżniamy 5 najpopularniejszych typów baterii do eBike:
Jeżeli posiadamy już rower elektryczny a nasza bateria odmówiła już posłuszeństwa i konieczna jest jej wymiana, zasadniczo przy wyborze nowego egzemplarza musimy zwrócić uwagę na 3 elementy:
Najczęstszym objawem zużycia baterii w rowerze elektrycznym jest sukcesywny i coraz szybszy spadek zasięgu. Kolejnym objawem może być brak możliwości naładowania baterii, nawet po całonocnym podłączeniu do ładowarki po podpięciu baterii do roweru lub sprawdzeniu pojemności na wyświetlaczu baterii możemy zauważyć całkowity brak energii lub jej znikomą ilość. W takim przypadku zalecana jest wymiana baterii, gdyż dalsze jej użytkowanie może skutkować uszkodzeniem napędu roweru lub ładowarki
W zależności od pojemności baterii naładowanie jej do pełna od 0% do 100% możne nam zająć od 3 do 5 godzin.
Przykładowo, gdy akumulator do roweru ma 250 Wh, za pełne ładowanie zapłacimy od około 0,20 zł w zależności od aktualnej ceny energii, co dla 1000 cykli użytkowania daje koszt około 200 zł. Biorąc pod uwagę żywotność baterii, ta kwota może nam wystarczyć nawet na 10 lat dojazdów do pracy!
Zdecydowanie tak! Pojemność ma wpływ na zasięg Twojego roweru. Im większa pojemność baterii tym większy dystans możesz pokonać. Jednocześnie, zwiększenie pojemności nie ma negatywnych skutków ani dla silnika roweru ani dla ładowarki. Przy zakupie zawróć jedynie uwagę czy bateria ma taki sam wymiar i kształt (typ) jak oryginał. Jeżeli kupisz baterię o innym rozmiarze lub kształcie może ona nie zmieścić się w oryginalne mocowanie.
Czytaj więcej
Czytaj mniej